VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Úvodné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre e-shop stránky ERIKBALLA (ďalej len „VOP“) upravujú podmienky predaja tovaru prostredníctvom e-shopu https://erikballa.sk (ďalej aj „e-shop“).
- Predávajúcim je spoločnosť ERBAL s.r.o., Dedovec 1825/343, Považská Bystrica, Slovakia, 017 01, IČO: 46 867 040, DIČ: SK 2023608455, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín., odd.: Sro, vl. č. 27014/R (ďalej aj „ERBAL“).
- Kontaktné údaje: , e-mail info@erikballa.sk, reklamačné stredisko ERBAL s.r.o., Dedovec 1825/343, Považská Bystrica, Slovakia, 017 01 pondelok až piatok od 09.00 – 16.00 hod. okrem dní pracovného pokoja a štátnych sviatkov.
- Tieto VOP sa vzťahujú na právne vzťahy medzi ERBAL ako predávajúcim a treťou osobu, ktorá má záujem postupom podľa VOP o kúpu tovaru prezentovaného na e-shope pre osobnú potrebu (maloobchod). V prípade záujmu o kúpu za účelom ďalšieho predaja ako predmetu činnosti podnikania (veľkoobchod), kontaktujte priamo ERBAL.
- Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva medzi ERBAL a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru prezentovaného na e-shope uzavretá podľa VOP (ďalej len „zmluva“). Zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky kupujúcemu. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený, že súčasťou objednania tovaru je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.
- Doplnkovou zmluvou sa rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar, ktorý súvisí s predmetom zmluvy, ak je tovar dodávaný predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody a pri jej uzatváraní bolo možné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, že kupujúci po zániku zmluvy nebude mať záujem na plnení povinností z tejto zmluvy.
Tovar
- Tovarom sa rozumie každý produkt prezentovaný na e-shope
- Tovar spĺňa podmienky bezpečnosti a je zdravotne nezávadný pre bežného spotrebiteľa.
- Pri každom prezentovanom tovare sú uvedené údaje o kúpnej cene, prípadne zľavy a akcie, veľkosti, popis tovaru – farba, typ.
- Údaje prezentovaného tovaru sú aktualizované priebežne. Tieto údaje, najmä kúpna cena, veľkosti, a dostupnosť tovaru, nemusia byť na e-shope vždy správne a úplné v porovnaní so skutočným stavom.
- V prípade vypredania tovaru, ktorého doplnenie už nie je možné, bude kupujúci o tejto skutočnosti informovaný vhodným spôsobom a predávajúci je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie; v prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy má každá zo strán právo od tejto zmluvy odstúpiť.
Objednávka
- Spotrebiteľ objednáva výrobky a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.erikballa.sk písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávky cez e-shop), poštou. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
- Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky).Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
- Predávajúci je povinný zabaliť tovar vhodným spôsobom a dodať ho kupujúcemu na základe objednávky potvrdenej akceptáciou, a to v dohodnutom množstve, kvalite a lehote.
- Predávajúci doručením akceptácie objednávky kupujúcemu, poskytuje kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy; predávajúci najneskôr spolu s dodaním tovaru poskytne na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu, všetky informácie, ktoré poskytuje pred uzavretím zmluvy na diaľku podľa § 3 zákona 102/2014 Z. z podľa týchto VOP. Spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe poskytne kupujúcemu všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady.
- Predávajúci má právo na riadne a včas zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar.
- Kupujúci je povinný prevziať objednaný a dodaný tovar a zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu, prípadne potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
- Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
Dodacie lehoty
- Dodacie lehoty sa môžu líšiť z dôvodu dostupnosti tovaru. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overovaní objednávky.
- Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 7 do 30 dní od dátumu overenia objednávky.
- Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.
Cena, platobné podmienky a prepravné
- Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.
- Spotrebiteľ uhrádza objednaný produkt buď dobierkou pri prevzatí tovaru alebo prostredníctvom PAYPALu. Viac o používaní PAYPALu na webovej adrese www.paypal.com
- Pri odovzdávaní produktu na dobierku platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné a prípadne cenu dobierky.
- Spôsob dopravy bude zabezpečený Slovenskou poštou, ktorý bude ponukaný v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie.
- Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená spotrebiteľovi pri overovaní objednávky, prípadne predávajúci odporučí spotrebiteľovi lacnejší variant dopravy.
Preberanie tovaru
- Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
- Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
- Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke práva k produktom až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má produkt v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.
- Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
Odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho so spotrebiteľom, t.j. v deň, kedy sa overuje objednávka u spotrebiteľa. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom).
- Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ. Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
- Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt alebo službu vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
- ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
- ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť
- ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
- V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 kalendárnych dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 10% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
- produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať
- zmenila sa cena dodávateľa produktu
- vystavená cena produktu bola chybná
Záruka a servis
- Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných produktov, ktoré spotrebiteľ obdrží pri kúpe produktu.
- Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu. Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť (pokiaľ to charakter produktu umožňuje – zastavaný produkt) reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
- Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, nedodržaním príslušných noriem zo strany spotrebiteľa. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
- V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi e-mailom oznámiť predávajúcemu, že daný tovar má vadu. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať spotrebiteľa k osobnej prehliadke a osobnému odberu produktu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude spotrebiteľ kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ spotrebiteľ už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
- Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a berie ich na vedomie. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
- Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany. Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 1.6. 2019.
Orgán dozoru a dohľadu:
Slovenská obchodná inšpekcia
Prievozská 32, P.O. Box 5
820 07 Bratislava 27
Alternatívny spôsob riešenia sporov
- Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: info@therealdreammovie.com.
- Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
- Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 01.06.2019 je tu:
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
- Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
– ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
– ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
- Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
- Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
Reklamačný poriadok
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov Slovenskej republiky a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho.
2. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
3. Na uplatnenie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho v čase uplatnenia reklamácie. Predávajúci poučil kupujúceho o podmienkach a spôsobe reklamácie v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v platnom znení tak, že umiestnil tieto VOP zreteľne a čitateľne na e-shope a kupujúci si ich mal možnosť v čase pred odoslaním objednávky prečítať alebo vytlačiť, a to aj opakovane.
4. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu tak, že doručí tovar predávajúcemu spolu s prejavom vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo z vád tovaru (ďalej aj „oznámenie o uplatnení reklamácie“). Kupujúci je povinný v oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru a ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje.
5. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach z vád tovaru, ktoré mu vyplývajú z § 622 a 623 Občianskeho zákonníka tak, že umiestnil tieto VOP zreteľne a čitateľne na e-shop a kupujúci si ich mal možnosť v čase pred odoslaním objednávky prečítať alebo vytlačiť, a to aj opakovane.
6. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak sa reklamovaná vada nepreukáže alebo sa preukáže, že sa nejedná o záručnú vadu, bude reklamácia zamietnutá. Ak sa jedná o vadu nezáručnú a kupujúci súhlasí s platenou opravou, bude tovar opravený za cenu dohodnutú cenu medzi predávajúcim a kupujúcim.
7. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady alebo ak ide síce o odstrániteľné vady, ale opakujúce sa (viac ako dvakrát opakovaná vada) alebo o väčší počet vád (viac ako dve rôzne vady súčasne) má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
10. Ak ide o iné neodstrániteľné vady (také ktoré nebránia užívaniu), má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
11. Reklamačné konanie sa začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky
a) doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu.
12. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv z vád v zmysle § 622 a 623 Občianskeho zákonníka si uplatňuje predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania.
13. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
14. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúc od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
15. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a predávajúci ju zamietol, v doklade o vybavení reklamácie musí byť uvedené, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša kupujúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
16. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v čase uzatvorenia zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
17. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo obdobnými vlastnosťami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
18. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil predávajúcemu alebo zástupcovi predávajúcemu,
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prirodzenému prostrediu tovaru, alebo neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, alebo neodborným zásahom, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore so všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami, náhodnou skazou a náhodným zhoršením, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
f) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
19. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo,
e) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
20. Predávajúci vydá o spôsobe určenia a vybavenia kupujúcemu písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Zároveň o výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
21. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
22. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, a kupujúci neurčí či žiada jej odstránenie alebo výmenu vadného tovaru predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady, ak nevymení tovar.
23. Pokiaľ ide o neodstrániteľnú vadu, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, a kupujúci neurčí či žiada výmenu tovaru za iný funkčný rovnaký alebo obdobný tovar (v rovnakej cene) alebo vrátenie kúpnej ceny za tovar predávajúci vybaví reklamáciu výmenou tovaru, ak sa nerozhodne vrátiť cenu.
24. Ustanovenia tohto článku VOP výslovne neplatia pre kupujúceho, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v § 2 písm. a) zákona o ochrane spotrebiteľa (fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania).
25. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar na reklamačné konanie, ak reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú neprimerane znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné vybavenie reklamácie.
26. V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do 60 dní od dátumu odoslania oznámenia o vybavení reklamácie ani po opakovanom doručení reklamovaného tovaru je predávajúci oprávnený nevyzdvihnutú reklamáciu zlikvidovať bez náhrady.
Formulár na odstúpenie od zmluvy
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(tento formulár vyplňte a zašlite iba v prípade, ak si želáte odstúpiť od kúpnej zmluvy)
Formulár zašlite, prosím, na adresu predávajúceho:
ERBAL s.r.o.,
Dedovec 1825/343,
017 01 Považská Bystrica,
Slovakia,
e-mail: info@erikballa.sk
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Dátum objednania/dátum prijatia*: ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*: …………………………………………………………………………………………………………………….
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*: …………………………………………………………………………………………………………………………………..
Chcem tovar vymeniť za inú veľkosť* (ak áno, prosíme uviesť požadovanú veľkosť):
- Áno
- Nie
Vrátenie finančných prostriedkov požadujem vrátiť*:
a) na číslo účtu (tvar IBAN:………………………………………………………………………….)
Dôvod odstúpenia*:
- Nevhodná veľkosť……………………………
- Poškodený tovar……………………………
- Tovar sa mi nepáči……………………………
- Iné……………………..
- Nechcem uviesť
Dátum:
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba v prípade predloženia v listinnej podobe):
……………………………………………………………………
*nehodiace sa škrtnite
Na stiahnutie tu.